Cum sa slabesti atunci cand alaptezi

In aventura mea de a gasi un nutritionist (o sa vedeti in curand de ce), mi-am adus aminte de un fost coleg de serviciu, Alexandru Lapugean, care m-a mustruluit in urma cu vreo doi ani ca mananc sandvisuri cumparate cu 5 lei de la metrou. Desi consum in general mancare sanatoasa, mai dau iama si in produse care doar imi umplu stomacul, fara sa-mi aduca vreun aport nutritiv, atunci cand foamea da iama in mine. Alex m-a lamurit atunci cam care sunt principiile dupa care se ghideaza el in alimentatia sa, principii stabilite dupa multa lectura specializata. Asa ca l-am contactat zilele trecute pentru a-l ruga sa-mi spuna ce ar trebui sa manance o mamica care inca alapteaza, dar care vrea sa slabeasca. Iata ce mi-a raspuns (cu aceasta dieta slabiti 3 kg/luna):

Dimineata:
2-3 oua (preferabil oua cu omega3, omega3 fortex) fierte in tigaie cu un deget de apa sau orez brun 200g, orez prefiert 200g sau orez salbatic 200g.
Tofu (jumatate de cutie de 250g)
Rosii, masline.
Unt (cateva felii subtiri puse peste ouale calde puse in farfurie sau pe orez)

Masa de amiaza:
Legume la punga, puse la fiert cu putina sare (doar ce se prinde intre degete) pana cand ajung la punctul de fierbere, dupa care se servesc.
Tofu (jumatate de cutie de 250g)
Soia (100g) sau carne de pui sau de peste (carnea in cantitate de aprox. 350g), masline.
Banane, mere, struguri (sau orice alte fructe la alegere)
Unt, cateva felii subtiri puse peste legumele calde in farfurie.

Masa de amiaza poate contine o portie generoasa de alune (arahide, migdale, caju, fistic) de aproximativ 200g in locul mesei calde. (E fac asta mai mereu si nu am observat probleme).

Seara
Acelasi lucru ca si la amiaza.

In plus, mi-a facut urmatoarele precizari extrem de importante:

Foamea intre mese se rezolva cu fruncte sau cu o repetare a mesei de amiaza cu sau fara carne sau soia, desi cea mai buna solutie este o portie moderata de proteine (soia, tofu, carne alba, alune, etc).
De preferabil sa se consume fibra naturala si nu cumparata de la magazinele de specialitate.
Nu se recomanda cure de slabire drastice in perioada de alaptare!!!
Pentru valori ridicate ale colesterolului se va inlocui carnea animala cu peste si untul cu ulei de masline sau unt de nuca de cocos virgin.
MARGARINA SE VA EVITA CU ORICE PRET !!!
La inceputul dietei trebuie redusa cantitatea de carbohidrati la 40g pentru a grabi intrarea in starea de cetoza (un proces natural care apare atunci cand grasimile sunt transformate in energie de catre organism). E important de mentinut aceasta conditie pana cand greutatea scade la nivelul dorit.
Tot la inceputul dietei este important sa se consume aproximativ 150 g/zi de proteine complete pentru a nu se pierde din masa musculara. Dupa 3 saptamani se poate reduce cantitatea de proteine la o valoare mai mica (60-80 g/zi).
Cantitatea maxima de carbohidrati (neprocesati) pe zi sa nu depaseasca 250g (dupa atingerea greutatii dorite).
Intre masa de seara si cea de dimineata este recomandabil sa fie o diferenta de minimum 12 ore.
Pentru ca metabolismul sa nu fie afectat, se recomanda efort fizic moderat fara infometare.
Se recomanda intre 50g si 100g de grasimi pe zi, saturate si nesaturate.
Se recomanda un supliment BUN de Omega3 cu continut mare de DHA, nu EPA sau DPA.

Alex a transformat aceasta dieta intr-un stil de viata. O urmeaza din octombrie 2008 si se simte mai bine ca oricand. Este un regim hipoglicemic care ii ajuta pe cei supraponderali sa slabeasca si pe cei foarte slabi sa se ingrase, caci le regleaza metabolismul. Mi-a marturisit ca aceasta dieta e un hibrid intre mai multe diete din regiuni care au o longevitate ridicata.

Alte ponturi de la Alex pentru o viata sanatoasa:

Migdalele fac minuni cu tenul.

Alunele au multa vitamina E si toti centenarii au o concentratie mare de vitamina E.

Orezul e cea mai buna cereala de pe planeta, dar nu cel alb, ci cel brun si cel negru.

Rosiile sunt o problema, dar nu datorita naturii lor, ci datorita pesticidelor. Daca aveti pe cineva la tara, in care aveti incredere ca nu le stropeste consumati-le, altfel va sugereaza sa stati departe de ele.

Sarea de bucatarie sa fie una saraca in sodiu. El foloseste un inlocuitor de sare de la Kalas, are cam 1/3 mai putina sare si in schimb mult potasiu. Are si un gust foarte bun.

Cine vrea sa slabeasca poate consuma cartofi dulci (se gasesc la Carrefour). Desi pare ca poti sa ii infuleci imediat, dupa vreo 2-3 felii simti ca incepi sa te saturi. Se poot consuma si cruzi.

Fulgii de porumb sunt hiperglicemici, asa ca e bine sa-i evitati in curele de slabire.

Ai incetat cu alaptatul si ai inceput diversificarea? Afla ce anume ii poti da bebelusului tau si mai ales cand:

Diversificare: Alimentele de la A la Z pe varste (partea I)

Diversificare: Alimentele de la A la Z pe varste (partea a II-a)

Diversificare: Alimentele de la A la Z pe varste (partea a III-a)

About Alina